Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
De haat die U tentoon spreidt tegen de Islam komt nochtans dicht in de buurt van de haat die islamitische extremisten verspreiden. Actie-reactie, ik weet het wel maar toch.
|
Mijn onderschrift verspreidt feiten, U mag en kan dat 'haat' noemen, maar 't zijn feiten gepleegd door aanhangers van islam, de religie van de vrede.
Voor deze 'feiten' wordt inspiratie gehaald uit de verzinselen van mohamed (1ste link) en zijn leven wordt als 'voorbeeld' gezien.
Er is geen haat, ze volgen gewoon 't voorbeeld en de geschriften van hun grote profeet.
Ik begrijp dat 't vervelend moet zijn voor sommigen dat die 'feiten' bekend gemaakt worden.
Citaat:
Volgens mij komt een groot deel van dat extremisme ook voort uit het europees kolonialisme
|
Volgens mij komt dat 'extremisme' gewoon uit hun boek met oorlogshandleidingen. Dat boek en de leer zijn 'extreem'!
Citaat:
en het inferioriteitscomplex dat moslims en Arabieren erdoor gekregen hebben.
|
Ik heb nooit in mn leven 'n islamiet gezien die 'n inferioriteitscomplex had, wel integendeel.
Citaat:
Islamitisch extremisme bestrijd je niet door alle islamieten in een zak te steken en zeker al niet door hen als groep genadeloos te onderdrukken.
|
Zoals ik al zei; islam �*s extreem, lees hun geschriften.
Bovendien heb ik geen weet van islamieten die onderdrukt worden, enkel in hun eigenste islamitische landen door hun eigenste islamitische leiders.
Citaat:
Je bestrijdt het door hun samenleving welvarend te maken en hun samenleving te moderniseren,
|
Om welke reden kunnen ze hun samenleving niet zèlf 'welvarend' maken, wat houdt hen tegen om te 'moderniseren?
Citaat:
dat is wat de Sovjets met veel succes gedaan hebben in Centraal-Azië,
|
Op welke manier hebben de Sovjets dit gedaan?
't Is zoals Kodo Kodo hierboven al schreef, pas sinds de 16de eeuw werd islam verspreid vanuit Dagestan, voornamelijk 't soefisme, ze vermengden dit soefisme met hun natuurgodsdienst, vandaar waarschijnlijk dat de Sovjets 't wat makkelijker hadden om hen 'welvarend' te maken en hun samenleving te 'moderniseren'.
Citaat:
en attaturk met iets minder succes in turkije.
|
't Turkijke van de grote turk, 't Turkije dat hij voor ogen had, is teloor gegaan, met Erdogan aan 't stuur glijdt 't langzaam maar zeker af naar naar méér islam, ergo; minder welvaart en modernisering.