Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2011, 21:26   #114
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
2

Als je de lezersreacties op al de nieuwsberichten waarin wordt aangekondigd hoeveel geld en/of middelen er nu weer naar de nieuwe Belgen, toekomstige Belgen, integratiediensten, allerhande projecten, ... gaan, bekijkt, wordt duidelijk hoe de gemiddelde Belg hierover denkt en hoe gevoelig dit onderwerp ligt...

Hoe is het dan mogelijk dat onze politici hier stoïcijns doof voor blijven?
Als ik de lezersreacties lees die on-topic zijn; merk ik dat er veel onwetendheid is.
Krijg je niet gewoon je loon uitbetaald als je ziek bent of wa? Sowieso het eerste jaar toch gewoon? Tijdens je herstel moet je je niet zorgen hoeven maken om geld. Wanneer begrijpen ze dat nou toch eens.
60% van je loon maximum.
Ondanks de miljarden die op decennia verzameld werden door 'kom op tegen kanker' en andere acties. Blijkt dat die centjes dus niet gebruikt worden/werden voor de kankerpatiënten zelf, maar voor een ander zogezegd 'goed doel'. Als het voor kankerpatiënten gebruikt word, dan vermoed ik dat het enkel voor de 'rijke' en 'beroemde' patiënten gaat zodat de media via die beroemdheden reclame kan maken met de vraag om toch maar te blijven 'storten' op die rekeningen.
Kom op tegen kanker gebruikt het geld voor onderzoek en uit het artikel :
'Twee jaar geleden werden door het fonds 854 mensen geholpen, in 2010 waren dat er 1.900 patiënten."
De lezers die reageren lezen zelfs het artikel niet!
Iedereen heeft toch een hospitalisatieverzekering de dag van vandaag? Het is toch al langer duidelijk dat het zonder écht niet lukt mocht je ziek worden. De kostprijs hoef je niet als excuus te gebruiken: als je ze op tijd aanvraagt, kom je met 100 euro per jaar toe voor een goede basisverzekering.
Gezien de bitter weinig on-artikel reacties; vermoed ik dat het de gebruikelijke reageerders zeer weinig kan schelen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 mei 2011 om 21:27.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden