Discussie: echt arm zijn is!!!
Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2011, 19:29   #2143
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb mezelf nu gratis wifi georganiseerd
Proficiat. Ik hoop dat U dat niet van uw buren neemt. Want moest mijn buur gebruik maken van mijn netwerk mag hij zich aan een gerechtelijke brief verwachten. Wat hem nog meer zou kosten dan een maandelijkse internetfactuur.

Citaat:
Altijd 'tzelfde cliché
Hoe ga je dat bepalen? Komt altijd op de inquisitie neer.
En wat dan nog. Nood is nood, in de hoogste nood moet je geholpen worden. Wat met al die suicidalen zoals rokers en verslaafde drinkers en drugsverslaafden? Die wel mog "nuttig" zijn.
Die wegen ook zwaar op de sociale zekerheid. Moet je die eruit gooien?
Moest U de uitzendingen volgen zou U inzien op wat ik me bepaal. Het is trouwens dat in de cliché's het meeste waarheid huist.
Nood is inderdaad nood. Maar moeten wij iemand helpen dat zichzelf zou kunnen helpen?
Ik zie niet in hoe iemand dat drugs gebruikt zwaar kan wegen als ze het zelf financieren door te werken.

Citaat:
Ah die schulden, die worden niet afbetaald.
Met een uitkering kan je alleen schulden bijmaken.
Met een schuldbemiddeling kunt ge geen schulden bijmaken. Dat zou pas erg zijn. Uw inkomen wordt overgenomen, daarmee betalen ze uw schulden en de overschot krijg je in handen. Voor sommigen minder dan 200 euro per maand. Bokes met choco dus.

Citaat:
In spanje zijn er 20% gezonder maar geen werk, 't overal zo met de gezonden die geen werk vinden en die een goedkope en gemakkelijke wervingsreserve vormen voor de falende werkgevers en economie, waar ze zelf het meest moeten voor betalen door in de misère te leven
Ik weet niet hoe dat in Spanje gaat, maar hier is er gelukkig nog wel werk.
Minderbegaafde mensen kunnen naar een beschutte werkplaats gaan. Depressieve mensen gaan in mijn mening niet meer depressief worden door te werken. Het zou net een afleiding moeten zijn. Als ik me volledig concentreer op mijn werk bestaat de rest van de wereld even niet.
Ik spreek niet voor iedereen dat problemen heeft. Maar ik stel helaas vast dat veelal armen zichzelf de armoede induwen en vasthouden aan een mantra. Dat is geen oplossing.

Ik had wel een glimlach tot achter mijn oren dat die transseksuele in de wolken was met haar nieuw app. Haar caravan was helemaal vernield door haters en zo'n mensen dienen inderdaad geholpen te worden. Ze had niet eens een WC en ging kastanjes rapen om iets te eten.

Citaat:
en voor wat mij betreft ook geen kinhderarbeid
Ik ben tegen kinderarbeid. Waar leid jij eigenlijk uit af dat ik dat wel wil?

Citaat:
De meesten krijgen niet eens de psychiatrische bijstand waar ze recht op hebben.
Ah neen? Het OCWM heeft nochtans heel goedkope psychologen waar minderbedeelden beroep op kunnen doen.

Citaat:
Normale mensen geraken al moeilijk aan werk, voor de (ex-)mentalen is de deur helemaal dicht, tenzij er voor ze speciale beschermde jobs opgezet worden. Hetzelfde voor de langdurig werklozen. Die moeten ook opgenomen worden in een speciaal circuit ofwel werkloos blijven.
U slaat de bal mis. Het is een enorm gunstige periode qua werk. Ze smijten het naar uw kop. Tot op vandaag krijg ik nog minstens 3 sms'en met openstaande vacatures. Dit terwijl ik al enige tijd niet ben ingeschreven als werkzoekende. Toen ik werkzoekende was heeft werk mij gevonden.
Ik vind dit zo raar. De meeste normalen hebben helemaal geen probleem met aan werk te komen.
Er zijn zelfs vacatures exclusief voor langdurige werklozen.

Citaat:
Het is toch wel altijd hetzelfde liedje met jou. Mensen in moeillijkheden en losers hebben het aan zichzelf te danken, als je slaagt, dan is dat je eigen verdienste. Een dergelik zwart-wit plaatje is totaal ongeloofwaardig en lijkt me een kwalijk gevolg van een ideologisch vertroebelde blik.
U legt woorden in mijn mond die ik niet zeg. Wie noem ik een loser?
Ik zeg dat het veelal door zichzelf aangedaan is, wat geen leugen is.
This is Belgium ! Als je het hier niet kan, waar dan wel???!!!???

Citaat:
Het kan minder goed gaan voor allerlei redenen. Te diep debet
gaan is nuurlijk nooit goed.
En denken alle mensen daar bij na als ze die lening ondertekenen?

Citaat:
Ik begrijp dat gevoel niet goed, omdat ik het totaal niet kende. Ik was blij dat ik het (finacieel) goed had, ook toen ik 50% en meer afdroeg, ik gunde de uitkeringstrekkers hun karige afkoopsom, en vertrouwde op de overheden om misbruiken in te dijken.
Dat is dan uw fout. Ik weet wel beter.

Citaat:
Nee, en iedereen die uit dat hoekje raakt, heeft geluk gehad, ook als hij grote inspanningen daartoe doet.
Geluk of werken he. Kijk naar dat gezinnetje met die Australische man. Dochterlief heeft vele uren geklopt in de horeca en men kan zich nu met warm water wassen, het kindje in een warm bedje leggen, ...
Luxe komt met een prijs. Wil je daar niets voor doen, is de goot luxueus genoeg. Nietwaar?

Laatst gewijzigd door Alienation : 5 mei 2011 om 19:30.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden