Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Je geeft weeral blijk van onwetendheid omtrent adoptie, daar de meeste ouders of andere familie die een kind opgeven voor adoptie die keuze net maken omdat ze een beter leven voor dat kind willen dan ze zelf kunnen bieden. Zij beschouwen hun kind dus alles behalve als "afval". Net zoals de adoptieouders gewoon een kinderwens hebben en dat adoptiekind dus ook niet als "tweede keus" beschouwen. Dat is de realiteit en die strookt alles behalve met jouw perceptie.
|
Kijk, je kunt er wel omheen gaan praten door het te gaan hebben over mijn "onwetendheid". Vreemd trouwens, want ik baseer me voornamelijk op jouw eigen uitspraken. Of door het te gaan hebben over de biologische ouders of familie die het kind ter adoptie afstaan, of over hoe de uiteindelijke adoptieouders het kind beschouwen, maar dat alles doet niet terzake, is irrelevant, voor mijn objectieve vaststelling dat overige familie daar in het land van oorsprong, alsmede andere landgenoten daar, hun neus voor zo'n kindje hebben opgehaald, en het kindje daarom ten lange leste maar ter adoptie aan het buitenland wordt aangeboden. Dat heb je immers zelf ook verkondigd.
De logische conclusie is dan dat zo'n kindje tweede keus is, een kneusje dat op één of andere manier is afgevallen in de race voor een nieuw tehuis in eigen land, bij eigen familie. De buitenlandse potentiële adoptieouders hebben immers niet dezelfde keuze gehad als de binnenlandse, maar zij worden integendeel afgescheept met de kruimels, de afgevallen kindjes die niemand daar wil hebben.