Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer
Natuurlijk wordt heel dat 'schouwspel' niet gebruikt (of is het misbruikt) door politici... Dat zou zich slechts afspelen in de hoofden van personen die paranoïde zijn...
Maar wat staat er vandaag in De Standaard?
<<Mrsnik verklaarde vrijdag aan het persagentschap Reuters dat de begrotingscijfers de goede kant opgaan, maar benadrukt de nood aan structurele hervormingen voor ons land. ‘Daarom is volgens ons een staatshervorming belangrijk', aldus S&P.
...
Premier Leterme: ‘Uiteraard is het dossier niet van de baan, maar wij merken toch dat we veel positieve signalen krijgen van internationale investeerders die begrijpen dat we hard werken aan de verbetering van onze overheidsfinanciën. De analist van S&P heeft gelijk: voor structurele hervormingen is er een regering en een staatshervorming nodig. >>
Hier te lezen
De ene keer wordt S&P gebruikt/aangewend om dringend een nieuwe regering te vormen... Als dit niet lukt... om verkiezingen uit te stellen... En nu waarschijnlijk om te overzomeren/overwinteren...
Totdat morgen blijkt dat bepaalde partijen/personen een andere strategie wensen te volgen...
Maar ik kan me natuurlijk vergissen...
|
Men zou zich tegenspreken in het vorige bericht (maar ik denk niet dat de loopzaken-Premier zich echt zorgen maakt). Heb je het interview met Charles Michel gelezen? Ook hij wenst deze week duidelijkheid inzake een kandidaat-premier.
Als er één komt, wordt zelfs de premier daarvan niet verwittigd. Het klinkt raar, maar het is niet anders, verzekeren alle bronnen. S&P communiceert uitsluitend met experts van de Nationale Bank en het Schuldagentschap. En ook zij worden maar zeer last minute ingelicht.
‘In geval van een ratingverlaging worden wij precies twaalf uren op voorhand gewaarschuwd', zegt directeur Jean Deboutte van het Schuldagentschap. Het enige wat onze experts dan nog mogen doen, is snel nog eens met een kammetje door de facts en figures gaan, om alles te dubbelchecken.'
Het spookbeeld van S&P