Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2011, 10:26   #10
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zal in elk geval NIET op/voor een PARTIJ stemmen.

Als ik al ga stemmen - hier in Brussel zal dat ongetwijfeld alwéér m.b.v. een of ander elektronisch systeem dienen te gebeuren, en daar heb ik méér dan zomaar principiële bezwaren tegen - zal dat op/voor een PERSOON zijn die met hand en tand een PROGRAMMA verdedigt.

Ik vind zelf ook dat het belangrijk is dat in Brussel ook Vlaamse politici aan bod kunnen/mogen komen, en met die 'gegarandeerde vertegenwoordiging' komt dat voorlopig ongetwijfeld nog wel in orde, maar élke Vlaamse stem die hier wegvalt is er toch één teveel.

Ik geef toe dat ik een zwak heb voor 'alternatievelingen', 'outsiders', 'dwarsliggers', ...

Ik blijf zoeken naar een politicus/politica die ik met een bolletje naast zijn/haar naam kan belonen, maar weet eigenlijk niet of ik ook op hem/haar zal stemmen.

Ik wil eventueel wél affiches uithangen en foldertjes in brievenbussen stoppen.

Nog één opmerking: kandidaten die voor 'status quo', 'repli sur soi', 'région �* part entière' en gelijkaardige naar mijn onbescheiden mening volslagen onzin pleiten, hoeven geen bij voorbaat verloren moeite te doen bij het hengelen naar mijn stem.
Meestal stem ik ook op één of meerdere individuele kandidaten, maar dan wel op de CD&V-lijst.

In Brussel zult u inderdaad electronisch blijven stemmen.
Jozef Ostyn is offline