Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik vind het alleen vreemd dat mensen enerzijds bij hoog en bij laag zweren dat België absoluut niet competitief is in vergelijking met Duitsland en anderzijds Duitsland als voornaamste verklaring zien voor de behoorlijke economische resultaten van België. Een land als België dat eigenlijk quasi hetzelfde produceert als Duitsland maar dan zonder toppers als BMW en Audi zou een van de voornaamste slachtoffers moeten zijn van dat Duitse succes dat grotendeels is gebaseerd op het inruilen van de binnenlandse consumptie (en dus import) voor de export.
En bon Tobback. Wat kwam de man zeggen? Dat N-VA absoluut geen compromis kan sluiten behalve dan rond het immigratiebeleid dat er met de SP.a noooiiiit zou zijn gekomen....... Wie kan er nu geen compromissen sluiten. SP.a of N-VA. Enfin Dewever zal dat uiteraard zeggen en dan staat Gennez weer met haar mond vol tanden.
En dan de stelling dat ieder zinning mensen zou pleiten om België op te doeken mocht Brussel niet bestaan. Dat is dan afkomstig van de man die als geen ander Brussel zit af te zeiken in Vlaanderen. Djeetje.
|
tsja....komt dat even goed uit dat Duitsland het economisch goed doet en dus onze ...*kuch* nijverheid meetrekt.Wij leveren stukjes van audi's en bmw's en zo,maar vrijwel geen produkten die echt concurreren met Moffenspullen.Het kan natuurlijk niet blijven duren maar komaan...laat ons vooralsnog zingen "Wij zijn samen onderweg...hallelujah....."
Meneer Tobback zit in de luxueuze situatie dat hij geen ambities meer heeft op nationaal vlak,en dat,vermoed ik een beetje,de huidge SpA hem geen bal kan schelen.Verder is hij vrijwel gepensioneerd ..hij kan dus naar hartelust bommen en granaten gooien.....Dat zijn zoon daardoor ook moet duiken en springen zal hem een zorg zijn..de oude anarchist

Eyskens heeft dit ook een beetje...maar in zuiniger mate..
Het "gegrom der ouden" heeft....niks...bijgebracht...behalve voor de pers dan..
Voor zover ik begrijp pleit N-VA er NU (heden,tegenwoordig,jetzt,this time,maintenant) niet voor Belgie om per onmiddelijk op te doeken....Het zou hen,blijkens een passage in hun partijprogramma niet ongenegen komen,maar het gaat niet door wegens geen voldoende draagvlak....