Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat soort van godsbeeld is gewoon tenenkrullend.
Hij schept zogezegd een volledig universum incluis ons, wil dat we in hem geloven, kan zogezegd alles, maar slaagt er niet in om zich op een simpele manier aan ons te openbaren.
|
Hij openbaart zich in harriechristus en de microwezentjes, maar het domme volk weigert zich daarin te verdiepen.
Bovendien is God niet simpel: integendeel is een intelligente Geest vereist, omdat ook God zelf de intelligente Geest is, en zeker geen mafketel zoals jij, die weigert eerst na te denken.
Citaat:
Meer nog, hij schept zogezegd een aantal mensen zoals ik, die het gewoon tegenstaat om ook maar een greintje te geloven van al wat ook maar in de verste verte zweemt naar god en andere religieuze prietpraat. Volgens sommigen zou hij daar dan ook nog verstoord over zijn.
|
Zeker: God schept en God vernietigt: of weet je ook helemaal niet hoe het leven in elkaar zit.
God oordeelt en het leven is een oordeelproces.
Zelfs de wetenschap weet dat: het leven is een strijd om beste.
Citaat:
Wij gewone stervelingen leggen aan mekaar de meest ingewikkelde fantastische zaken uit, terwijl we elk aan de andere kant van de wereld aan een pc'tje zitten. We kunnen op afstand microchirurgie uitvoeren. We turen tot in de verste uithoeken van de micro- en macrokosmos.
|
Maar de waarheid van mijn atoomtheorie willen de mensen nog steeds niet weten.
Zo dom zijn ze nog steeds.
Citaat:
Maar neen hoor, een zogenaamd superieure godheid die alles gemaakt zou hebben, kan het allemaal veel beter, weet alles veel beter, is omnipotent, omniscient, maar kan niet rechtaf tonen waar het op staat, en bedient zich van klinkklare zotten, pedees in een tabbaard, schuimbekkende imams, infantiel bazelende profeten, obscure onzinteksten, en nog veel zwaardere bullshit en crap om zijn zogezegde boodschap aan ons te vertellen.
|
je vergeet harriechristus. Ik heb niets daarvan. De zotten zijn de wetenschappers en hun aanhangers, die de wereld naar de ondergang voeren.
Citaat:
Dat is toch ongerijmder dan kroketten met bessensap?
Geef mijn portie religie aub aan de hond, die draait er grappige stronten van.
|
Je behoort tot de grote domme arrogante massa, maar God zal de hoogmoedigen vernederen en de nederige opheffen.
Hij is gestorven aan het kruis en verheft zich nu tot een nieuwe geest der waarheid omtrent het heelal en gods hemelrijk.
En hoeveel drollen je ook draait: je verandert er niks aan.
De waarheid blijft de waarheid.