Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2011, 21:57   #90
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Volgens mij moet er zelf geen geweld aan te pas komen.

Bij een eventuele splitsing wil Brussel als onafhankelijke staat door het leven. Mij goed! Ik stel dan wel voor om Vlaanderen te beschermen van Brussel (crapuliteiten). Een muur rond Brussel, en zeer strenge grenscontroles die haast niemand in of uit laten.
Uiteraard is het dan ook gedaan met de miljardenstromen. Ze moeten zichzelf maar financieren.

Gevolg: Na nog geen 5 jaar gaan alle weldenkende Brusselaars smeken om een annexatie met Vlaanderen.
Dan zal Vlaanderen niet de vragende partij zijn, en zullen we dus voorwaarden kunnen stellen aan een annexatie. Keiharde taalwetten en het schoonvegen van achterbuurten als Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Gillis, Anderlecht, ...
Op die manier kunnen we nog eens 5 jaar later een mooi en Vlaams Brussel verkrijgen!
Het is een vastgeroest idééfix dat Brussel een profiterende regio zou zijn. Niets is minder waar. Zelfs de Vives studie over de transfers geeft aan dat Brussel een regio is die bijdraagt, wel in mindere mate dan Vlaanderen.

Er zijn nog andere aspecten van het economisch belang van Brussel voor Vlaanderen die je gaat verliezen door rond Brussel een muur te bouwen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline