Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz
Hé kerel, ik ben de quotes gaan zoeken. Als ik ze kan vinden, kan jij dat ook.
|
Ik heb toch gereageerd op je knipsels?

Wat klaag je dan?
Citaat:
"AB-Inbev groeit al jaren niet meer in West-Europa". Welnu, als je als bedrijf dan je groei enkel maar kan realiseren door M&A, dan is dat een teken aan de wand. Uitstel van executie.
|
Veronderstel je nu dat ze enkel kunnen groeien door M&A? Anders moet je er hun jaarrapporten maar eens op naslaan. Daar zal je zien dat ook zonder die M&A ze groeiden. De fusie is dan ook om lichtelijk andere redenen doorgevoerd dan het zuivere nastreven van groei.
Maar goed, als ik je goed begrijp moesten ze als een sitting duck op de executie wachten, afwachten en daarmee alle jobs in Belgie en West-Europa in het gedrang brengen? Pleit je daarvoor?
Citaat:
Colruyt: levensmiddelen die perfect hier geproduceerd kunnen worden de halve wereld rondsturen om de marge voor de tussenpersonen groter te maken is meer dan obsceen.
|
Lol, als er iets is dat Colruyt niet wil doen, dan is het wel de marge voor hun tussenpersonen groter maken. Da's net waarom ze alle tussenpersonen zoveel mogelijk elimineren. (of dacht je dat ze voor hun plezier hun volledige logistiek zelf in de hand houden?).
En ook daar: verspilling en inefficiëntie terwille van lokale jobs komt de maatschappij ten goede? Geweldig toonbeeld van de lokaal gefixeerde enkeling

.
Citaat:
De Nul: Als je de lijst van de landen bekijkt waarin De Nul opereert, en je bent een beetje op de hoogte van hoe zakendoen 'in den vreemde' gaat, en er bewijs is dat de hoge regionen van De Nul niet vies is van gesjoemel, tja dan trek je toch je conclusies.
|
Assumpties en allusies. Waar we hier naar op zoek zijn, zijn harde feiten.
Al kan je je wel terecht de vraag stellen waarom een firma als De Nul nog uberhaupt de moeite doet om in een land als dit zijn homebase te hebben en te houden, en daarbij ook een hele berg mensen hier tewerk te stellen. 't Is niet dat België zoveel structuurwerken nodig heeft of kan huisvesten