Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Dus jij stelt dat het voor de NVA momenteel mogelijk is om een regering te vormen zonder haar kiesbeloften in te slikken?
Wel leuk dat de rest van de stelling niet aangevallen wordt...
Weerleg ze dan.
Lees ook mijn onderschrift eens goed.
Ik beschouw de NVA als een potentiele bondgenoot.
Wanneer zij bij monde van Bart begint mee te draaien in de 'we moeten nu een regering vormen' draaimolen dan hou ik toch wel mijn hart vast... en zeg dat ook hardop.
Luid en duidelijk. Niets onder de gordel...
|
Eén van mijn principe-beginselen is dat als je weinig stemmen haalt, maar toch een gedeelte van je kiesprogramma wilt binnenhalen, je in een coalitie kan stappen.
Wat je in zulk een coalitie niet kunt verwezenlijken, is absoluut geen breken van een kiesbelofte.
Als je meer dan maar weinig stemmen haalt, maar geen absolute meerderheid, dan geldt hetzelfde: je kan relatief meer verwezenlijken, maar wat je moet toegeven is absoluut geen breken van een kiesbelofte.
Als nva'er beschouw ik de partij Het Belang slechts in beperkte mate als bondgenoot.
Enkel en alleen voor punctuele communautaire verwezenlijkingen, kunnen tijdelijke afspraken gemaakt worden.
Dat er andere nva'ers zijn, die nog strikter zijn dan ikzelf, is voor mij geen probleem.
Dat er andere nva'ers zouden zijn die minder strikt zijn dan ikzelf ... wel, dat wringt toch een beetje. Want mochten die mensen intern een meerderheid halen ... dan zijn ze mijn één kleine luttele stemmetje kwijt.