Discussie: Aanpassen???
Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2004, 16:48   #1
tiberius
Vreemdeling

Standaard

Je hoort niets anders meer dan "aanpassen"en "integreren"...
Aanpassen aan wat?
Aan de "Vlaamse cultuur"?
"Vlaamse cultuur" wat is dat? Oude schilderkunst,tapijtweven,kantklossen,frieten met mosselen,bier,sjoelebakken,witte pens met appelmoes,belforten en kathedralen,Koen Wauters,Guldensporenslag,K3,VTM,de schuttersgilden,Vlaamse kermis,majoretten,stoverij....
Ik snap best dat iemand NL moet leren,maar al de rest is zijn privé levenssfeer en persoonlijke keuzes;daar hebben jullie en de staat geen zaken mee.Als iemand in Afrikaanse gewaden wil rondlopen is dat zijn goed recht.
Al vind ik dat de meesten"allochtonen" zich prima hebben aangepast aan de Amerikaans-europese westerse cultuur van ons.
Net als zoals jullie eten ze wel eens frieten,dragen een jeansbroek,staat er coca-cola in de koelkast,luisteren ze naar MTV,kwissen ze mee met Rad van fortuin,surfen ze op internet,lopen rond met "nike" schoenen,roken Marlboro,af en toe een hamburger,kijken naar het voetbal enz enz enz ...
Wat moeten die mensen doen eer ze voor jou zijn aangepast?
Hun naam veranderen in Jan Peeters.Hun huid verbleken,het haar ontkroezen,de Islam en hun tradities afzweren en met een leeuwenvlag zwaaien ? ? ? ?
Laat 't me weten!
tiberius is offline   Met citaat antwoorden