Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2011, 20:59   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik neem een duidelijk standpunt in over hun uitspraken. het is homofobie en verwerpelijk. voor de homohaat die zij uitbraken is geen enkel islamitisch bewijs te vinden. het is haatdragend en ze zijn idioot. ik denk dat ik dat echt al wel heel vaak gezegd heb. he is verwerpelijk en (moreel gezien) misdadig.

maar ik mag en kan in een rechtzaak niet oordelen over de strafbaarheid daarvan. ik kan niet oordelen of het een misdrijf is (in juridischs zin van het woord). gelukkig hebben we rechters die dat doen, het zou echt erg zijn als iedereen zomaar dat soort oordelen zou mogen doen.

maar of ik nu dat zeg of iets anders, jouw mening is niet gebaseerd op wat ik zeg, maar op het karikaturale vooroordeel dat jij hebt over moslims, het supersimpele beeld dat het enige is dat in jouw supersimpele wereldbeeld past.

vrede,

redwasp
U blijft maar beledigen, daarmee maakt u discussies onmogelijk.
Ik reageer op wat je schrijft en dat is tegenstrijdig, je geeft toe dat de uitspraken homofoob zijn, haatdragend en dus discriminerend, dat is verboden en dus heb je geen rechter nodig dat te veroordelen, maar jij kunt niet je mening geven over het strafbare karakter van die uitlatingen?Of het ene misdrijf is te beweren dat homo's dood moeten weet u niet?
Dat lijkt me anders toch overduidelijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden