Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2004, 18:47   #152
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Laat het duidelijk zijn dat wat er in Wilrijk gebeurd is totaal niet kan. Maar, wat een verschil met de moord op die jongen Islamleraar een jaar geleden.Toen hoorden we al dezelfde avond dat de moordenaar psychische gestroord was. Nu is het kot te klein, en vliegen de termen als klootzakken, marokkanenprobleem, barbaren ons om de oren.

Toch maar iets om over na te denken...
Nu is het kot te klein enz?????? Na die moord was Antwerpen te klein en het waren niet alleen woorden die vlogen maar stenen, stoelen alles wat ze vonden, autos verbrand, trams vernietigd en dat dezelfde avond nog. Heb je dat nu ook gezien of gehoord? Ik niet maar misschien heb ik dat gemist. En toch misschien ook iets voor jou om over na te denken :wink:

Hoho wacht even: in mijn posting had ik het niet over de houding van de Marokkaanse/joodse gemeenschap na de twee moorden, wel naar de houding van de Vlaams/belgische gemeenschap. Na die moord in Borgerhout had men dezelfde avond al het excuus gevonden: psychisch gestoord, nu veroordeelt men onmiddellijk de ganse gemeenschap.

Trouwens, ge moet geen appelen met citroenen vergelijken: die moord in borgerhout gebeurde net in een periode dat de politie uitpakte met een plan 'integraal Marokkaan'. Ge zoudt u voor minder geviseerd voelen, in een stad waarin 1/3 voor een racitische partij stemt. Als de migranten objectief gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt en in de woonmarkt.

Die context is wel anders voor de joodse gemeenschap.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden