Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2011, 07:34   #123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Pff, what's in a name. In mijn ogen zijn deze mensen die aan een hogeschool lesgeven in feite gewone leraars. En zeker de dag van vandaag, want het niveau van deze meeste 'hoge' scholen is bedroevend laag. Nog niet zo laag als in Nederland, maar het gaat toch niet de goede kant op.
Wat weet jij nu eigenlijk over hogescholen? Dat "bedroevend laag" was bij sommigen het geval vóór de hervorming die in 1994-95 werd doorgevoerd. Ik heb het van nabij meegemaakt. De laatste vier jaar van mijn loopbaan was ik trouwens verbonden aan een toezichtorganisme (waarvan ik de naam hier met opzet niet vernoem) op de budgettering en de bedrijfsboekhouding van de hogescholen. Er is toen een gedwongen fusie doorgevoerd waardoor van de 161 hogescholen en hogeschooltjes in Vlaanderen er uiteindelijk een goede twintig (alle netten samen) overbleven.
Sedertdien zijn die grote hogescholen (Hogeschool Gent bv. heeft meer studenten dan de Universiteit Gent) serieus opgewaardeerd op alle vlakken en zitten opgenomen in associatie-akkoorden met de universiteiten.