[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist
Ik vind dat we Morael misschien eens een copie van "Te Wapen Voor Hitler" kado moeten doen.
Dit is een boek door een Franstalige historica, waarin met cijfermateriaal een aantal dingen wordt aangetoond:
- Militaire collaboratie in Vlaanderen en Wallonie was verdeeld grosso modo volgens het bevolkingsaantal.
- Onder de burgerbevolking zijn er meer veroordelingen gevallen langs Franstalige kant.
- Bij de Franstaligen waren de feiten over het algemeen veel ernstiger (aanslagen, moord, etc), waar het in Vlaanderen vaak ging om politieke collaboratie en "propaganda gericht tegen het verzet tegen de vijand".
Ik herinner mij ook een interview met de historica, waarin ze werd gevraagd waarom dit niet meer geweten was. Ze antwoordde dat niemand in Wallonie daarin geinteresseerd was, want ze kregen allemaal aangeleerd dat de collaboratie een Vlaams verhaal was.
|
http://www.google.be/url?sa=t&source...1L9LR01d6mxmtQ
Citaat:
Ik praat geen collaboratie goed, ik vind ook amnestie nergens voor nodig, maar het verregaande revisionisme van de Franstaligen, dat men nota bene voor politiek gewin probeert te gebruiken, stuit toch behoorlijk tegen de borst.
|
Als er morgen een supermacht komt...pakweg Amerika...die mij belooft om mij van het verstikkende en vernederende esta blishment te ontdoen dan denk ik dat ik daar eens serieus over zou gaan nadenken...
Wat amnestie betreft: ik ben tegen amnestie omdat dat betekent dat wij het vernederende establishment in naam van de gesneuvelde Vlaamse mudjahediin van vorige eeuw postuum zouden gelijk geven...niemaals