Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
der zijn der hier (altijd) die de armen en de lage inkomens willen mobiliseren tegen de arme vreemdelingen
armen der wereld!
er waart een spook door de virtuele fora!
|
Ik zou graag eens willen weten hoe het zit met die asielzoekers in Houthalen-Helchteren die iedere week in Man bijt Hond hun zegje mogen doen.
Altijd hebben ze het vol heimwee over hun thuisland en soms ook over hoe goed zij of hun kinderen het ginds hadden maar nooit horen we iets over het waarom dat ze hun land ontvluchtten.
Wat is trouwens de bedoeling van die wekelijkse update van die mensen door Woestijnvis?
Moeten we medelijden hebben met hun situatie of juist niet?
Worden we, in dit anders zo luchtig programma, gedwongen om een empathische houding aan te nemen, moeten we die mensen bijstaan of er begrip voor opbrengen?
Mij lukt het in ieder geval niet. De enige reactie die dit bij mij losweekt is er één van ergernis en de vraag van wat die mensen bezielt om hier godganse dagen te zitten treuren en dromen van iets dat er niet meer is. Al die energie die ze daarin stoppen hadden ze misschien in eigen land er iets van kunnen maken.
Bij het aanschouwen van de beelden uit Lampedusa en het aanhoren van de commentaar bij de nieuwslezers (VRT bvb) die het vrijwel constant hebben over "vluchtelingen, grotendeels uit Tunesië"
W�*�*rvoor zijn die mensen op de vlucht ?
Dictator Ben Ali is verjaagd en het land zou klaar moeten staan voor democratie. Vluchten zij soms voor de democratie ? Of maken zij gebruik van de chaos aldaar om de vlucht te nemen naar Europa, het land van gratis melk en honig ?
Vluchten zij misschien omdat velen wat op hun kerfstok hebben ook nog ...
Best zou zijn dat ze daar in de Middellandse Zee de bootjes van gaatjes voorzagen .... Mijn gedacht, goed voor de bedreigde haaiensoorten!
Binnenkort zijn er niet alleen zwarte scholen maar ook zwarte steden ....
We weten met grote zekerheid, dat de grote massa nog moet komen, uit alle magreblanden die aan het betogen zijn!!
Tevens de door verhofstadt uitgenodigde balkanbendes,die komen roven,moorden en het sociaalsysteem leegzuigen!!!(zoals in de krant vermeld over de nierpatienten die hier worden gedropt)
Nieuw is ook dat er massa'a vrouwen bij zijn die in verwachting zijn,hier bevallen en ineens de nationaliteit bekomen op die manier!!!!
Dank u wel politiekers!!!!!!
Het zou beter zijn dat men in hun landen van herkomst medelijden zou hebben, inplaats van ons op te zadelen met deze gelukzoekers, die hier maar wat komen rondhangen en stelen en onze sociale zekerheid komen op souperen!!
De armen der wereld moeten niet hier geholpen worden hé "eno-tje".