Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2011, 12:57   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind twee dingen:

eerstens, inderdaad, de kinderen van nu hebben amper nog avontuurlijke speelgelegenheden ...

tweedens, maar ook voor de grote mensen is het veel saaier geworden. Vroeger kon je al eens achter een aantal kwajongens-belleke-trekkers zitten en als je een kon pakken, hem/haar een draai rond zijn oren verkopen. Dat moet ge nu eens proberen.
(en wat is er nog aan, aan belleke-trek, als er nooit eens iemand achter je aan zit ??)

(ik heb vroeger zelf éénmaal zo'n draai rond mijn oren gehad, en nog erger: tegen die oude aap mij inhaalde, was ik al te dicht bij ons huis, en ons moeder had het gezien.
Dus kreeg ik in 't zicht van die humorloze oude een tweede oorveeg.
Maar nadien zei mijn moeder tegen mij dat dat toch maar een oude droge zak was, om zo zwaar te tillen aan wat belleke trek. En ik heb dan maar gezwegen dat we gezien hadden dat die aan het schilderen was achteraan zijn huis; dat is ambetant natuurlijk om iedere keer naar de voordeur te gaan ... ja, ik was een kwajongen, dat is nu heel veel gebeterd)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden