Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Citaat:
De stoere Russische marginale soldaatjes die met groot machtsvertoon aankwamen met hun verouderde debiele materiaal dachten eventjes de grote kuis te gaan houden.
Maar geen probleem, de strijders hadden met alles rekening gehouden en had allang een hinderlang in elkaar gebonjoerd. Russiche pubertjes zullen nu terugkeren in zwarte zakken richting mama en papa.
|
Wie is hier eigenlijk puberaal?
Rusland mag dan verliezen lijden ze zullen Tchechenië nooit lossen, en hoe langer de Tchechenen zich verzetten hoe meer Tchechenië vernietigd wordt en haar bevolking geterroriseerd door de Russische soldaten, hoe meer tchechenen er in concentratiekampen zullen verdwijnen en Tchecheense vluchetlingen er in ingoesjetië in mensonterende omstandigheden zullen moeten overleven, net als Stalin en de tsaren voor hem zal putin de Tchechenen wel klein krijgen. De krachtsverhoudingen zijn wat ze zijn en de Russen hebben een sterke wilskracht en weinig scrupules.
dat is direct ook het grote verschil met Irak, Amerikanen kwamen er met het excuus van mensenrechten en dergelijke, en moeten op elk moment hun legitimiteit rechtvaardigen in dit land dat niet het hunne is, de Russen hebben geen excusen nodig, tchechenië maakt immers integraal deel uit van Rusland en ze hebben er carte blanche.
|
Dit conflict is reeds dekades aan de gang.
Het is doodgewoon de strijd van een volk dat onafhankelijk wil worden
en blijven
De Tsaar heeft eens gezegd " Geef mij duizend Tjetsenen en ik verover heel Europa".
Ook dan waren er reeds problemen.
Tijdens WO2 hebben de Tjetsenen zwaar met de Duitse bezetter gecollaboreerd en werden daarna na de oorlog daarvoor door Stalin
gestraft met massale verbanning zoals de Wolgaduitsers.
In de linkse terminologie en naar analogie met de verwijten die naar het VB gegooid worden zijn de Tjetsenen dus in feite neo-nazis.
En het is ook zo dat elke Vlaamse nationalist zijn morele steun aan de Tjetsenen zou moeten geven aangezien wij steeds uitroepen dat elk volk gerechtigd is op een eigen staat.
In elk geval ondersteun ik de Tjetsenen heelhartig in hun strijd tegen de
Russische bezetter.
Over de legitimiteit van hun gewapende weerstand (terrorisme in de ogen voor wie het past) verwijs ik net naar de steun van de geallieerden aan het verzet in West-Europa alsook de wapenleveringen aan terroristen of
heldhaftige verzetslui (afhangend van aan welke kant men was)