Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2011, 19:04   #158
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
In de Sovjet-unie hebben ze dat zelf zeer zorgvuldig gedaan.
De 6 miljoen van Hitler is er niets tegen.
Wow, dus er waren meer dan 6 miljoen reactionairen in de Sovjet-Unie of zo? Lol, dan hadden die mannen allang in opstand gekomen of zo. Je verwijst zeker naar de GULAG kampen? Ik heb al vele dodenaantallen gelezen:
-9 miljoen
-20 miljoen
-30 miljoen
-50 miljoen
-60 miljoen

Ik had het eens gevraagd op revleft.org, en daar zeiden ze het volgende (ik hoop dat je de Engelse taal kunt verstaan):

Citaat:
It's from an article in support of the Maygar struggle of the 1848 revolutions. By reactionary people's Engels is referring to the Slavic nations, and in particular Russia. It may look like a horrifying sentiment to us, but remember that most Radicals in the mid-19th century would've had similar sentiments with regards to Russia as the centre point of European reaction which would need to be smashed by a revolutionary war, because of prior experiences during the French revolution. This is most certainly not an expression of some kind of proto-Hitlerite sentiment on Engels' part, in case that was ever in question.
http://www.marxists.org/archive/marx...1849/01/13.htm

Het was dus niet geschreven door Karl Marx, maar door Friedrich Engels. Weer een revisionistische misvatting van tafel geveegd

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 21 mei 2011 om 19:06.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden