Discussie: Bekeer mij
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2011, 13:15   #65
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Hmm, ik denk dat ik gewoon beter terug ga vanwaar ik vandaan kwam. Laat ik het nu maar houden bij cultuurkatholiek, of zelfs gewoon terug katholiek. Ik heb een erg opluchtend gesprek gehad erover.

Ik heb al vaak vrijwilligerswerk gedaan, en ik ben van plan dit in de toekomst, wanneer het uitkomt, weer te doen.
Een gesprek kan inderdaad opluchten. Je gesprekspartner kan je voor even het gevoel geven waar je naar zocht. Eenmaal de gesprekspersoon vertrekt, thuiskomt en in zn zetel ploft. En jij op je beurt in je eentje begint te reflecteren zit je weer met dezelfde vragen hoogstwaarschijnlijk.

Hoog tijd om je handen uit de mouwen te steken. Ik vind Bovenbuur's reactie heel mooi.

Fijn dat je vrijwilligerswerk verricht (of de intentie bezit om dit te verrichten). Maar vergeet vooral jezelf niet. Soms kan het gebeuren dat je zo opgaat in je vrijwilligerswerk en anderen probeert te dienen maar dat je jezelf aan de kant schuift. Zoek een soort van evenwicht. Je komt er wel, Albrecht.