Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Die tekst zal inderdaad wel kloppen, maar volgens mij heeft de mens zich nu wel in enige mate boven de ntuur gezet, de mensheid controleert zo ongeveer de natuur... en bijgevolg zijn die rassen, die fysieke kenmerken die geëvolueerd zijn om de mens te laten overleven niet meer nodig... Het is dus normaal dat deze rassen op termijn weer verdwijnen en een globale mensensoort vormen... Niets staat dat in de weg...
|
Daar kan ik me in vinden. Daar ziet het inderdaad naar uit, gezien het feit dat ras- en soortsvorming optreedt als gevolg van geografische isolatie. Die geografische isolatie werd opgeheven door de moderne transportmiddelen. Het zou dus inderdaad best wel eens kunnen dat de menselijke rassen binnen een aantal duizenden jaren volledig zijn opgegaan in een soort "eenheidsworst-menselijk-ras" met mengkenmerken van de huidig bestaande rassen.
Interessante bedenking...
Citaat:
Maar ik denk dat sommigen uw theorie verwarren met racisme, ofte de discriminatie van rassen over hun raciale eigenschappen...
|
Zoals zo vaak...
Het is blijkbaar een sterk geladen onderwerp voor sommigen.
Citaat:
Man en vrouw zijn immers ook gelijk, hoewel natuurlijk niet onkend kan worden dat ze andere fysieke kenmerken hebben! Het verschil tussen rassen is trouwens veel minder dan tussen geslachten omdat die verschillen zeer relatief zijn, ze evolueren namelijk vrij snel, dat is te zeggen, als een blanke en een zwarte nakomelingen hebben, zullen die nooit meer blank nog zwart zijn, en hun nakomeling ook nooit meer, zo zal de menselijke samenleving op de duur evolueren naar een homogeen ras!...
|
Dat klopt niet. Laat me verduidelijken met een voorbeeld : uit twee blanke ouders kan een zwarte zuigeling geboren worden, op voorwaarde natuurlijk dat beide ouders ergens in hun stamboom elk een zwarte voorouder hadden. De kans is klein, maar ze bestaat, en wordt bewezen door de praktijk.
Het is trouwens ook niet steeds zo dat de huidskleur van een interraciale baby een mengvorm is van die van de beide ouders. Een zwarte vader en een blanke moeder kunnen perfect een egaal zwart of blank kind ter wereld zetten.
Citaat:
Tot daar dus dit detail in deze discussie, ik snap trouwens de zin hier niet van...
|
Was eigenlijk gewoon bedoeld voor Bruut Geweld, die wat literatuur wel kon gebruiken.