Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart
Ik vraag mij af waar al die negativiteit en nervositeit vandaan komt bij de PVDA-sympathisanten die hier al gereageerd hebben. Schrik voor concurrentie? Erik De Bruyn en anderen hebben toch al duidelijk te kennen gegeven dat een Partij uitbouwen ten koste van de PVDA absoluut tegengesteld is aan het doel van Rood!. Ook dat geringschatten van de capaciteit en de slagkracht van Rood! mag wat mij betreft ophouden. Laat die mensen eens rustig overleggen en pogen iets op te bouwen, zonder telkens elke bijeenkomst te minimaliseren en onmiddellijk, op discutabele gronden, de grond in te boren.
Dat je, als lid en/of sympathisant, vertrouwen hebt in het project van de PVDA is begrijpelijk, legitiem, bewonderenswaardig, ... . Dat je een afwachtende houding aanneemt tov iets wat eigenlijk nog moet ontkiemen is dat ook. Mag toch ontwar ik op de achtergrond ergens een zeker partijfetishisme bij Vavli en de Rode Baron.
|
Ik wil nog even herinneren aan mijn uitgangspunt: ik vind het heel positief dat EDB uit de sp.a stapt omdat zo hopelijk een defeinitief einde komt aan de illusie dat de sp.a door links verovert kan worden. Maar: ik heb de indruk dat er sprake is van bluf en grootspraak wat de omvang van Rood! betreft en dat gaat allicht, zoals met CAP, leiden tot ontgoochelingen.
EDB stelt: Sp.a Rood verlaat de Sp.a maar het lijkt er eerder op dat alleen EDB en enkele anderen de sp.a verlaten.
In een interview met SAP zegt EDB: "Het netwerk dat we hebben opgebouwd met sp.a-Rood is intact en nemen we mee. Daarnaast is er nu al een influx van 100-den nieuwe geinteresseerden (...)Belangrijk in dit alles is dat we ons niet beperken tot een loutere hergroepering van kleine linkse organisaties (...) We moeten als het ware een kwalitatieve sprong maken naar een hoger niveau. Politiek op massaschaal dus"
En in datzelfde interview: "Ik zou het toejuichen mocht de PVDA zichzelf kunnen overstijgen om op te gaan in iets anders en nieuw dat veel breder en groter is."
De PVDA, die in Antwerpen meer dan 1000 leden heeft moet opgaan in Rood! dat op zijn startvergadering 60 aanwezigen telt? Kom nou!