Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2011, 09:30   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
volgens een artikel in het nieuwsblad zou er dus al voor 100miljoen euro schade zijn door de droogte in de landbouw, word geschat 250euro per hectare schade opgelopen en dit heeft dan weer gevolgen voor de prijs van bepaalde groenten.

Het hypocriete hieraan is dat indien men goede omstandigheden en dus een weelderige oogst heeft men op de veilingen voor duizenden tonnen verse groenten en fruit de vuilbak inkiepert om de prijs op diezelfde veilingen hoog te houden.

ik vind dit onaanvaardbaar! is de oogst goed dan moet de prijs ook goedkoop zijn en om de prijs niet tot 0 te laten gaan mag men evenwel het overschot gratis uitdelen aan organisaties en instanties die met dit gratis voedsel dan wat ademruimte kunnen krijgen maar in deze tijden vind ik het onmenselijk en onverantwoord om tonnen vers voedsel te vernietigen terwijl er genoeg mensen ook bij ons honger lijden.

en ik vind het dan ook erg dat als het goed gaat de prijs hoog word gehouden en als het slecht gaat diezelfde landbouwers schreeuwen voor subsidies van de staat dus van u en mij omdat de oogst niet goed was, onaanvaardbaar.

wat vinden jullie?
Plant zelf uw groentjes...

den boer recht over mijn deur is dan toch maar zijn veld beginnen sproeien, ... t was nodig ook, trouwens zijn gewassen, hij krijgt die er niet meer door, er zitten veel kalle plekken in zijn veld, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden