Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Die zever over Brussel doet me meer lachen dan iets anders. Dat Vlamingen zoals u het moeilijk hebben met het feit dat het Frans zo belangrijk in Brussel is, is enkel en alleen uw probleem. Franstalige Brusselaars zien helemaal geen probleem met het huidige Brussel en u kan nog heel lang wachten voordat Brussel "terug Vlaams" wordt. 
|
Je vergist je.
Ik heb het helemaal niet moeilijk met het feit dat Frans zo belangrijk in Brussel is. Ik heb er echt geen probleem mee.
En uiteraard zien Franstalige Brusselaars geen problemen met het huidige Brussel.
Maar als je de moeite zou nemen het Knack-artikel eens onder de loep te nemen, zijn het vooral de Brussels politici en (nog) niet haar inwoners die problemen hebben met het huidige Brussel.
Als Brussel zo verder blijft doen, graaft het haar eigen graf, en komt Brussel vroeg of laat in de uitverkoop te staan.
Dat blijken de Brusselaars maar niet te willen begrijpen.
En of jij dan nog uit leedvermaak lacht of net gaat huilen, zal mij worst wezen.
Ik zou zeggen : Brussel, doe zo verder !
Vlaanderen staat nu al klaar om je als een verloren zoon terug in huis te halen. We willen zelfs de vetste os slachten om je thuiskomst uitbundig te vieren.