Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2011, 17:21   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En verdienen die buro jobkes meer of is dat zo een beetje hetzelfde?
Minder voor de meesten.
Maar diegenen die het minste doen, krijgen (en pakken) meer dan ze verdienen.

Voorbeeldje. Een gerenomeerd bedrijf zoekt fotolassers om aardgas leidingen te lassen. Ik ga me aanbieden, en na een paar simpele testjes mag ik onmiddelijk starten. (wel een probleem met een opzegtermijn van 3 maand).
Maar het loon is €13.5 brutto per uur. Daar houd je dus tussen de €1400 en €1500 aan over. Als je geluk hebt. 20 dagen vakantie + 12 ADV dagen. Groepsverzekering, nope, hospitalisatieverzekering, nah... Doen we niet aan mee was het antwoord.

En doorgroeimogelijkheden? Nope, het beste je kan doen is na 10 15 jaar groepsverantwoordelijke (mooi woord voor ploegbaas) worden. €15,5 per uur + een GSM van't werk. Waw...

Ik schoof toen mijn loonfiche door. De vraag "is dat een echte?".Antwoord "Neen, da's een print van de digitale "echte" die ik elke maand rond de 22ste krijg. En neen ,ik heb geen getallen aangepast verhoogd of veranderd."

Merde, fills de putain en dergelijk vocabulair vind ik iets minder gepast op een solicitatie...

Ze zoeken nog steeds lassers, monteurs en technici. En de mensen die er werken doen steeds meer en meer overuren die ze niet op kunnen nemen...

Laatst gewijzigd door maddox : 25 mei 2011 om 17:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden