Het is een algemeen verschijnsel dat war beleidsmakers koning auto willen terugdringen er een meerderheid van "omwonenden" en vooral handelaars tegen zijn. Intussen zijn die stadsdelen en straten waar er effectief koning auto uit verwijderd is gelukkige stadsdelen en desgevallend bevraagd zal er niemand terug willen naar de oude toestand.
Zo ook in drongen, Lier en andere stedelijke gebieden waar dezelfde kwestie speelt :
in de eerste plaats moeten deze mensen eens een kijkje gaan nemen daar waar er reeds
autoverkeer geweerd is en in de tweede plaats moeten ze eens bedenken dat verkeerstoestanden die ongewenst zijn altijd desgevalland teruggedraaid kunnen worden.
De voorbeelden van kleine steden waar het centrum door democratische akties van de bevolking niet autoluw gemaakt zijn, zijn helse oorden met onnoembaar leed van verkeerslachtoffers en failliet gaande handelaars, waarvan het kliënteel zich beperkt tot die gelukkigen die net voor hun winkeldeur kunnen parkeren.
Iedereen is vrij eens de handelaars op de Meir in antwerpen en in de Nieuwstraat in Brussel te bevragen of ze het autoverkeer terug in de straat zouden wensen...
__________________
Tempo toleras
sed vero aperas
|