Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Is 't nu zo moeilijk om 'n onderscheid te maken tussen virtuele personages op Inet en 't èchte leven?
Hoe kan in vredesnaam 'n virtueel personage 'n ander virtueel personage beledigen, ik bedoel; hoe k�*n je je nu beledigd voelen door iets wat 'n virtueel personage schrijft over jouw virtuele personage?
Schrijf ik dat petititio principii X of Y is, w�*e heb ik dan beledigd, ik veronderstel dat dit niet z'n/haar échte naam is en dat petitio principii (ik noem maar wat als voorbeeld) méér is dan enkel die naam, die avatar en enkele meningen die hij/zij hier uit!
|
de regels voor beschaafde discussie, dialoog, uitwisseling van meningen en opninies, gesprekken, zijn dezelfde in een virtuele context als in een reële context, omdat ze gebaseerd zijn op een zekere graad van respekt en empathie tussen beschaafde menselijke wezens
temeer dat het op een forum als dit de vooropgestelde bedoeling is een discussie aan te gaan en die te blijven onderhouden, wat in de werkelijkheid lang niet altijd het geval is
hier is dus meer respect te mobiliseren ipv minder