Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert
Voor zover ik weet is het enkel de String theory die tot 11 dimensies leidt. String Theory is maar één van de mogelijke sporen naar een GUT, een ander spoor is kwantumveldentheorie, waar men bvb. in Gent onderzoek naar doet. En daar houden ze het voorlopig (voor zover ik natuurlijk op de hoogte ben van het hedendaags onderzoek, maar deze informatie heb ik uit een infovergadering van anderhalve maand geleden) op 5 dimensies (alhoewel ik nu niet zeker ben of de tijd daar al bij zit of niet).
|
Klopt ! Iets te snel willen zijn. Er zijn inderdaad ook andere invalshoeken langswaar er naar de GUT gezocht wordt.
Maar m'n bedoeling heb je daarmee nog duidelijker gemaakt, nl. dat je onmogelijk religie met wetenschap kan vergelijken, gezien wetenschap via zgn voortschrijdend inzicht steeds bijgesteld wordt, met het oog op steeds betere resultaten. Nu is de verwarring natuurlijk wel begrijpelijk, want de ene is aanhanger van de String Theory, de andere houdt het op de kwantumfysica en de veldentheorie, en dat lijkt - gezien de hoge complexiteit (=onbegrijpelijkheid voor "niet ingewijden") - inderdaad wel wat op "geloven".