Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2011, 13:48   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Branwen Bekijk bericht
Dat kan met een referendum even goe. Ik heb actief meegewerkt aan het referendum over de Lange Wapper in Antwerpen, er was bij onze vergaderingen meer debat dan er in de gemeenteraad ooit geweest is.
Ik kon niet meewerken, actief of passief, aan dat referendum, wegens niet woonachtig in de koekenstad.
Maar het gaat daar wel over iets meer dan alleen de Antwerpse economie en de Antwerpse mobiliteit ...
en gans Vlaanderen zal wel mee mogen betalen aan die brug (onder de grond, aangevuld met wat tunnels in de lucht, dank zijn "debat").

Mochten we jouw visie al langer toepassen, dan zaten we in gans Vlaanderen met maar één autostrade: de Boudewijnautosnelweg;
voor al de andere zaten we nog te palaberen (debat noem jij dat) ... en we zouden hier leven gelijk de sukkelaars in Albanië.

In andere woorden: absolute superdemoctratie aan 100 procent, is niet werkbaar;
Is dat erg ? Bah neen, de andere mogelijke staatsvormen zijn ook niet werkbaar.
Democratie, in werkbare of niet werkbare vorm, is niet de beste staatsvorm, maar wel de minst slechte (van alle werkbare of niet werkbare vormen).
(ben vergeten van wie dit gezegde oorspronkelijk was ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 mei 2011 om 13:50.
De schoofzak is offline