Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2011, 15:43   #91
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
Standaard

vervolg voorgaande post, jouw desinformatietaktiek heb ik weer eens door.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ah, ik zie waar ge de fout in gaat.
Neen, dat denk je maar door selectief te negeren.

Citaat:
We spraken er over dat sneller rijden gevaarlijker was.
Ook "trager rijden" is gevaarlijker volgens de studie, ik ben niet onder de indruk.
Citaat:
However, as noted by a number of researchers, the potential for being involved in an accident is highest when traveling at speed much lower or much higher than the majority of motorists
Citaat:
De door u aangehaalde studie zegt het volgende
Citaat:
The results of the study indicated that lowering posted speed limits by as much as 20 mi/h (32 km/h), or raising speed limits by as much as 15 mi/h (24 km/h) had little effect on motorist' speed.
http://ibiblio.org/rdu/sl-irrel.html
En dat klopt natuurlijk.
Zonder controles zal de snelheid niet dalen natuurlijk.
Waar staat dat de snelheid niet daalt, dat staat er namelijk helemaal niet.

Citaat:
Dus een studie waar er niet sneller gereden wordt gebruiken om aan te geven dat sneller rijden niet gevaarlijk is, is niet erg productief.
Er wordt wel sneller gereden namelijk tot bijna 2,4 kmh.

Je moet niet selectief iets onconcreets quoten, je moet het wezenlijke quoten, en de studie niet proberen te minimaliseren door onwaarheden te vertellen. Jij quote dus zelf een tekst waar per 1 kmh/3% gerekend wordt, maar als ik een studie citeer waar tot bijna 2,4 kmh snelheidsstijging (van V75) gesproken wordt - bij het verhogen van de limiet - , negeer je dat selectief. Waarvan akte.

Citaat:
At sites where speed limits were raised, there was an increase of less than 1.5 mi/h (2.4 km/h) for drivers traveling at and below the 75th percentile speed.
http://ibiblio.org/rdu/sl-irrel.html
Oorspronkelijk geplaatst door @ Alboreto:
Citaat:
The numbers used for the relationship between changes in mean speed and overall injury accident risk were that, for each 1 km/h change in mean speed, "the best estimate " of the change in accident risk was 3%
2,4 km/h x 3% = 7,2 % change in accident risk, maar dan wel minder risico bij 2,4 kmh sneller rijden.

De studie bevestigt dit cijfer bijna, 6,7 zit helemaal niet veraf van 7,2.
Citaat:
Accidents at the 41 experimental sites where speed limits were raised decreased by 6.7 percent. The level of confidence of this estimate in 59 percent. The 95 percent confidence limits for this estimate ranges from a reduction in accidents of 21 percent to an increase of 10 percent.
Dus "sneller rijden" is minder gevaarlijk want verminderd het risico.

Fijn hé, als ik jouw aangehaalde studiequote neem om mijn aangehaalde studie te bevestigen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 mei 2011 om 16:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden