Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2011, 08:31   #14
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het gaat ook niet om de keuze van het kind voor een geslacht. Waar het om gaat is dat het eerste dat mensen willen weten van een baby het geslacht is.
Dus ? Dat is gewoon een simpele vraag, en is het geheel niet bedoeld om het kind in een bepaalde richting te duwen.

Citaat:
En natuurlijk, op den duur ontwikkelt dat kind vanzelf een voorkeur voor bepaalde kleuren en activiteiten en bovendien een uiterlijk waaraan je het geslacht kan zien, maar misschien is het inderdaad wel helemaal zo'n slecht idee niet om zo'n kind niet een bepaalde kant op te "dwingen". Als zo'n kind vanaf de geboorte tussen de roze jurkjes en poppen leeft zul je nooit weten of dat echt haar keuze was geweest, of dat het gewoon al een gewoonte was tegen de tijd dat ze zich bewust met de wereld begon bezig te houden.
Zonder in clichés te willen hervallen kan ik toch stellen dat de overgrote meerderheid van kleine meisjes veel liever met poppen speelt dan kleine jongetjes, enz.

Citaat:
Mens zijn is meer dan een jongetje of een meisje zijn. Als dat het enige is wat mensen over je weten je geslacht is gaan ze daar te veel op focussen.
Focussen is overdreven uitgedrukt. Men vraagt gewoon verder in die richting, ik zie daar geen problemen in.

De énige die kunnen focussen, of het kind een bepaalde richting in duwen, zijn de ouders, einde discussie. Wat de buitenwereld met het geslacht van het kind te maken heeft, is mij tot op heden nog steeds een raadsel. Waarom ze dus mysterieus doen, is mij eveneens een raadsel.
kiko is offline   Met citaat antwoorden