België vergrijst. En de actieve bevolking dat zorgt voor de sociale bijdrages slinkt zienderogen.
Als U op de weg bent, moet U eens rondkijken wie er in de auto's zit. Het gros zijn oude mensen die naar hun uitstapje gaan. Ze rijden soms veel te traag en op hun slakkegangetje naar hun pleziertje. Maar de werkende mens, die op zijn werk moet zijn of naar zijn klant wordt opgehouden door hun te trage rijstijl. (Ik pleit niet voor snelheidsduivels, maar ik pleit evenzeer niet voor een wegennet vol met oude mensen die veel te traag rijden dan opgegeven.)
ref:
http://www.vacature.com/blog/arm-met-een-job
Maar laten we eens cijfers bekijken inzake armoede:
a) 4% van de werkende Belgen leeft onder de armoedegrens
b) 15% van de zelfstandigen leeft onder de armoedegrens
c) 1 op 5 Belgen zit in de armoede
Armoede is het laatste waar de meeste oudjes mee bezig zijn, want de meesten hebben een dik pensioen. Ik zeg niet allemaal ! Er zijn ook sukkelaars die ook naar het OCMW moeten stappen. Maar deze die een dik pensioen hebben, het gros, stappen naar de stembus en stemmen ? Inderdaad RECHTS. Want zij willen alles houden zoals het is.
Begrijp dit goed. Ze willen geen veranderingen.
Dus vandaar dat het landschap in België grotendeels RECHTS kleurt.
En we zien de gevolgen:
a) Afkalving van de sociale verworvenheden.
b) Optrekking van de pensioensleeftijd ?
c) Verstrenging van gezinsvereniging of ook het trouwen met een buitenlander.
d) Opdringen van besparingen aan de bevolking
e) Opdringen van nog meer werkdruk
f) Natuur opofferen voor economisch voordeel.
g) Veiligheid opofferen voor economisch voordeel.
En dat zijn maar een paar zaken die leiden naar een maatschappij waar alles
egoïstisch wordt. Waar de ouderen denken dat ze goed doen, door rechts te stemmen, maar dat ze de jongere generaties in zak en as zetten.
Bedankt ! Maar ze vergeten één ding. Als de jongeren niet meer zullen of kunnen werken. Dat ze op hun kin kunnen kloppen.