Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2011, 07:55   #477
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Echt?
Laat ik je dan even helpen, u heeft zonder meer een punt wanneer u zegt dat orthodoxe Joden alles behalve vrouwvriendelijk zijn,op dat punt zijn ze even erg als het merendeel van moslims, maar dat betekent nog niet dat je kinderen en jongeren moet overtuigen hen te haten , omdat het Joden zijn.

Ik ben op dit forum trouwens nog niet veel Joden tegengekomen die proberen hun vrouwonvriendelijk opvattingen als juist te verdedigen omdat hun religie dat zo voorschrijft, mocht u er eentje spotten geeft u maar een seintje!

Evenmin vallen Joodse jongeren niet Joodse vrouwen lastig omdat zij niet beantwoorden aan hun opvattingen of terroriseren zij wijken, de gevangenissen zitten niet vol met Joodse medeburgers en zij pieken niet in werkloosheid of criminaliteit in het algemeen.
Helpt u dat een beetje?
Daarmee wil ik niet zeggen dat het onderdrukken van vrouwen bij Joden minder erg is, wel is er verschil hoe zij daarmee omgaan in vergelijking met moslims.Bovendien zijn onder Joden orthodoxe broeders in de minderheid, de meeste Joden onderdrukken hun vrouwen dus niet op basis van religieuze overwegingen.
Ah ok, je vrouwen onderdrukken is dus best ok als je het maar een beetje discreet doet. En je uitspraken dat ze dat niet doen op religieuze gronden, moet je anders eens op hen uittesten. Ik denk dat ze het niet met je gaan eens zijn. Daarnaast "pieken" orthodoxe joden wel degelijk in de werkloosheid, dat wist een van hen me zelf te zeggen op een rondleiding door de joodse wijk een paar jaar geleden: als ze niet in de diamant aan de slag geraken, is het zo goed als onmogelijk voor hen om een normale job te vinden/houden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden