Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2011, 09:41   #266
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat kan allemaal best zijn, maar dat is eigenlijk niet mijn punt. Natuurlijk mag je best tegen GGO's zijn, natuurlijk mag je bedenkingen hebben bij het patentsysteem en de steeds grotere samenhang tussen wetenschappelijk onderzoek en de industrie. Alleen doe je dat niet door met geweld een onderzoek te saboteren.
Net zoals jij best tegen deze manier van actievoeren mag zijn, maar daarom de actievoerders niet moet afdoen als "hersenloze nozems", "ongewassen werkschuw tuig", etc. Dat is niet alleen flauw, maar bovendien ook pertinent onwaar. Het gaat om boeren, wetenschappers, buurtbewoners,...

Citaat:
Dat hebben ze dan bijzonder handig aangepakt: wat bij de mensen zal blijven hangen is een hoop woestelingen die een veld vernietigen terwijl intussen een of andere prof teleurgesteld, maar rustig haar kant van het verhaal vertelde. Bovendien is de kans groot dat het volgende experiment in het geheim gevoerd wordt, waar niemand mee gebaat is. Intussen gaat het onderzoek over de hele wereld rustig verder. Ze hebben met andere woorden precies het tegenovergestelde bereikt van wat ze wilden bereiken. Net zoals de acties van bijv. het ALF ook helemaal tot niets geleid hebben.
Ze hebben het onderwerp in ieder geval terug op de agenda geplaatst. Er wordt weer overal over gesproken. En dat was uiteindelijk het doel. Ik denk eerlijk gezegd dat ze nogal verrast waren dat ze er ook werkelijk in geslaagd zijn (een deel van) het proefveld te vernielen. Ik denk dat ze hadden verwacht dat het een eerder symbolische actie zou worden, maar dat de gelegenheid de dief maakte. Anders hadden ze hun actie geen weken op voorhand aangekondigd. De vergelijking met het ALF is dan ook totaal niet terecht. Ik betwijfel trouwens ook zeer sterk of zij wel pesticiden hebben gebruikt. Ik denk dat dit gerucht enkel de wereld is ingestuurd om de actie te discrediteren. In het nieuws vandaag klinkt het al "er wordt onderzocht of er pesticiden zijn gebruikt"
Edina is offline   Met citaat antwoorden