30 mei 2011, 15:18
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Sister
Jaren word ik geconfronteerd met een persoon die meer dan 13 jaar werkloos is, maar die zich blijkbaar alle luxe kan permitteren en bovendien weet het gehele gezin de wijk te terroriseren. Zelfs de politie, gemeentebestuur zijn op de hoogte van hun leefwijze, die vooral 's nachts is en de problematiek. Maar toch er gebeurt niets!
Er wordt daar regelmatig geleverd dat gaat van auto's, moto's, meubels, badkamer, keuken, afwerkingsmaterialen, tegels, klinkers.
Ieder weekend is daar feest tot in de late uren, met de nodige muziek, drank, eten.
Menigmaal stellen we ons de vraag en niet alleen wij, maar ook de politie: hoe betalen die dat?
Is de RVA dan laks dat iemand zo lang werkloosheidsvergoeding kan ontvangen? Geen zin om te gaan werken, maar wel alle verbeterings- en renovatiewerken doet tijdens het weekend of de feestdagen, bij voorkeur tegen de avond. Zodat de werkende mens niet van zijn rust kan genieten. En men op feestdagen, weekend geen controles kan uitvoeren, diensten verwittigen, want die werken dan niet.
Als werkzoekende moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, dat is je verplichting. Maar als je 's nachts leeft, ben je dat dus duidelijk niet.
Hoe kan je zo iemand eens eindelijk laten doorlichten door enerzijds controle op zijn werkloosheid of ziektevergoeding en anderzijds op het inkomen dat ze hebben? Belastingen? Hoe doen ze het een groot gezin en niemand werkt !!!
Kan iemand me eens eindelijk verder helpen? Ik ben hun levensstijl meer dan moe! Hij is de dictator van de wijk.
|
Waar moei jij je eigenlijk mee? Veeg voor je eigen deur, waar de mesthoop ligt.
|
|
|