Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2011, 20:49   #71
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Voor mij (mss niet voor alle nationalisten, I know; maar kben geen VLBlokker) behoort iemand die hier in bijv. Antwerpen geboren en getogen is, maar toevallig 2 (of 1) ouders heeft met 'een kleurtje', dikwijls meer tot het zogeheten "eigen volk" dan een franstalige Brusselse bourgeoisie die zomaar imperialistisch in Vl brabant komen hun goesting doen...

Bovendien parafraseer ik mijn vader eens, voor de verandering: "als ik mijn moedertaal nog wil horen, moet ik eigenlijk al naar Marokko gaan" (dwz, de enige mensen die vandaag nog echt Aantwaarps spreken, zijn bekan allemaal mensen van Marokkaanse origine ne 'Marokkaan' [i.e. Belg met Marokkaanse roots] die plat antwerps spreekt, hoe zaliger en antwerpser kunde nog wensen?)
Dat is een goeie. Maar het klopt wel dat in Antwerpen vele Marokkanen in het Antwerps praten. Allé ze hebben het accentje toch mee. Echt plat plat plat praten ze niet denk ik?

Citaat:
Maar natuurlijk zijn er verschillen tussen VL-nationalisten just gelijk dat er ook racistische belgiscisten bestaan.
Dat klopt.
Citaat:
En zijn er ook verschillen qua integratie en verbondenheid met de nieuwe woonplek tussen (niet-EU-)vreemdelingen onderling, en ook tussen Franstalige inwijkelingen zijn der "goei" en "slechte" bij. Maar doorsnee genomen /het gemiddelde/, vind ik toch veel 'allochtonen' meer 'eigen volk' als veelal niet-integrerende franstaligen.
Begrijp me niet verkeerd maar als ik over allochtonen spreek heb ik het over Italianen, joden, moslims, vrouwen met hoofddoeken, Polen, Kosovaren, ... Ik vind het gewoon 'raar' dat een Vlaming liever een vreemdeling heeft dan een blanke Waal die tot het eigen volk behoort. Tenslotte, zijn vele nationalisten van mening dat de vreemdelingen die ik hierboven heb opgesomd niet geïntegreerd zijn.