Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
En is dat ooit al eens bewezen?
|
Ja natuurlijk
Citaat:
Nogmaals: de fotonen zelf gaan met snelheid C en volgens de relativiteitstheorie gaan wij dan zelf met C.
Daar had ik het over: je kunt nog steeds niet lezen en draait alleen maar in je eigen kringetje rond.
|
En jij luistert niet naar wat ik zeg: voor een foton is snelheid een irrelevant begrip geworden want tijd = 0. De tijd staat stil. Er is geen snelheid meer want alles gaat oneindig snel en alle begin- en eindpunten vallen samen.
Citaat:
|
Niet dat jij er nog meer dimensies bij fantaseert om bij Einstein in een goed blaadje te komen.
|
Het gaat niet om het erbij te fantaseren, die 4 dimensies zijn de BASIS van de relativiteitstheorie. Zonder een 4-dimensioneel tijd-ruimtebegrip is het onmogelijk om te bevatten waarover het gaat.
Citaat:
|
We leven dus in een dubbel heelal: plat en ook gewoon, wat dus tegenstrijdig is.
|
Neen, dat blijf jij er bij fantaseren.
Citaat:
|
Tijd is geen ruimtelijke dimensie, maar is een aparte innerlijke categorie der metafysica der uiterlijke werkelijkheid.
|
Ohja, jij weet het natuurlijk beter dan Einstein.
Citaat:
|
wat jij bedoelt is van geen belang: het is het bekende verhaaltje van Einstein.
|
Citaat:
|
Dus Einstein kan zijn eigen theorie niet verklaren.
|
Maar GTR en STR houden zich helemaal niet bezig met deeltjes.....
Citaat:
Een deeltje zonder massa is onzin.
En de quantumfysica kan het natuurlijk ook niet.
Ik heb er tenminste nooit iets over gelezen.
En jij kan het natuurlijk ook niet uitleggen, dat is een ding dat zeker is.
|
Eenvoudig: de totale energie wordt benaderd als E²=m²c⁴ + p²c²,
met p=het impulsmoment van het deeltje, m=de massa als het deeltje in rust is, E de totale energie en c uiteraard de lichtsnelheid.
Als om het even welk deeltje in rust is heeft het p=0 en is dus E²=m²c⁴ of E=mc², de bekende vergelijking.
Men had echter al experimenteel aangetoond dat de energie van een foton gelijk is aan p·c (E=p·c). De enige manier om dat te bekomen is als m=0 gesteld wordt. De "relativistische massa" is in feite gewoon de bewegingsenergie omgerekend in massa-eenheden.
Citaat:
|
Wel kan ik nieuwe ideeën aandragen, maar dat zal jou ongetwijfeld niet interesseren.
|
O jawel.