Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2004, 12:09   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
1. idd is ook één van mijn richtingen en is universitair gezien zeker niet de zwaarste.
2. je kunt zomaar niet meteen rechter worden, niet dat ne kwiet zoals gij maar enig besef heeft waar hij over lult. het rechtersexamen is niet zo eenvoudig als gij wel denkt. een goede advovaat verdient meer dan een rechter, tuurlijk.
3. gij denkt zeker dat rechters enkel werken als ze voor het publiek zetelen
4. ge zijt duidelijk niet op de hoogte van een gemiddeld loon van het middenkader in de financiele sector, farmaceutische of petrochemische nijverheid. om over het topmanagement nog niet te spreken.

een belgische rechter overbetaald ?
en dan met deze zever afkomen
MUHAHAHAHA
1. Daar zijn we het dan over eens.
2. Net zomin als je zomaar middenkader in de farmaceutische industrie, financiële sector enz wordt. Of dacht je dat elke persoon met een universitair diploma dat bereikt (laat staan nog hoger). Die moeten ook onderaan beginnen en zich opwerken so what's your point? Volgens mij is dat zeker in economische mindere tijden stukken moeilijker in de privé.
3. Ik denk dat zij min of meer hetzelfde doen als de gemiddelde universiteitsprof. I.e. niet bijster veel buiten lesgeven/zetelen. (En dat hoor ik uit het wereldje zelf).
4. Geen idee wat een rechter verdient maar ik denk dat jij zwaar overschat wat het gemiddelde salaris voor middenkader niveaus is in die sectoren. Voor late 20-ers die heel hard werken (absoluut niet 9 to 5) ligt dat op ongeveer 3000 - 4000 euro in de maand. Trek er 500 euro af als er een firmawagen bij zit.
'9 to 5' ers met goede diploma's en het geluk van een job min of meer op hun niveau zitten op 2500 - 3000 euro/maand (weer -500 als ze een firmawagen hebben). Ik spreek hier over mijn eigen vriendenkring en dat is terzake mijn referentiekader. Ik ben benieuwd naar wat rechters verdienen, dan kunnen we het 'objectief' vergelijken.

edit: en dan hebben we het nog niet eens over zaken als pensioen en jobzekerheid gehad
Dat zal het inderdaad zowat zijn wat lonen betreft, Bruto toch neem ik aan, ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden