Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiberius
Je hoort niets anders meer dan "aanpassen"en "integreren"...
Aanpassen aan wat?
Aan de "Vlaamse cultuur"?
"Vlaamse cultuur" wat is dat? Oude schilderkunst,tapijtweven,kantklossen,frieten met mosselen,bier,sjoelebakken,witte pens met appelmoes,belforten en kathedralen,Koen Wauters,Guldensporenslag,K3,VTM,de schuttersgilden,Vlaamse kermis,majoretten,stoverij....
Ik snap best dat iemand NL moet leren,maar al de rest is zijn privé levenssfeer en persoonlijke keuzes;daar hebben jullie en de staat geen zaken mee.Als iemand in Afrikaanse gewaden wil rondlopen is dat zijn goed recht.
Al vind ik dat de meesten"allochtonen" zich prima hebben aangepast aan de Amerikaans-europese westerse cultuur van ons.
Net als zoals jullie eten ze wel eens frieten,dragen een jeansbroek,staat er coca-cola in de koelkast,luisteren ze naar MTV,kwissen ze mee met Rad van fortuin,surfen ze op internet,lopen rond met "nike" schoenen,roken Marlboro,af en toe een hamburger,kijken naar het voetbal enz enz enz ...
Wat moeten die mensen doen eer ze voor jou zijn aangepast?
Hun naam veranderen in Jan Peeters.Hun huid verbleken,het haar ontkroezen,de Islam en hun tradities afzweren en met een leeuwenvlag zwaaien ? ? ? ?
Laat 't me weten!
|
Dat ze beginnen met hun criminelen aan te pakken,en het probleem is opgelost.
Het leren van nederlands is voor mij zelf geen noodzaak,het maakt het alleen gemakkelijker voor de allochtoon.
In zijn huis leeft iedereen zoals hij wil,maar op straat hou je u zoals het hoort.
Het onveiligheidsgevoel is voor velen die met die zogenaamde kleine criminaliteit te maken hebben gehad,niet alleen een gevoel meer,maar realiteit.
Het veralgemenen van feiten mag niet ,maar het doodzwijgen van feiten mag evenmin.
Als de regering er voor zorgt dat iedereen in Belgie dezelfde kansen heeft,moet men er voor zorgen dat ook iedereen dezelfde plichten heeft,en wie die plichten niet kan of wil volgen moet maar de gevolgen dragen.
Mijn vraag is ? Is men nu racist omdat we met een onveiligheidsgevoel zitten en van dit gevoel uit soms uiting geven aan onze frustratie.
EN zeg me nu een eerlijk 20 jaar terug waren al die problemen er niet,gaat u nu zeggen dat de vlaming ze zelf uitgevonden heeft,of geeft u toe dat er problemen zijn.