Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert
Welke garantie hebt u dat gekruiste patattekes en gekruiste koeien géén kankers zullen veroorzaken? Het zijn genetisch gezien dezelfde processen.
En antwoord verdorie eens op de vragen die ik u 10 pagina's geleden gesteld heb.
|
Waarom zou ik antwoorden op zo'n gezever. Uw manier van logica is gewoon verkeerd en op deze wijze kunt U niet logisch antwoorden.
In andere topics praat ik met uitgebreide argumentatie, feiten enzomeer over het gevaar van kerncentrales. En dan komt er een pipo mij tegenspreken met een stelling: 'En denkt U dat de chemische bedrijven dan geen apocalyptische ramp kunnen maken ?"
Dat is naast de pot pissen, niet ten gronde discussiëren en niet ter zake debatteren.
Dus antwoord ik daar niet op.
Nogmaals:
Wetenschappelijk onderzoek mag niet onder dictaat van de economie en multinationals staan ten koste van ALLES. Dergelijk onderzoek ONVERANTWOORDELIJK is en GEVAARLIJK. Als wetenschappelijk onderzoek de veiligheid van mens, natuur en omgeving in gevaar brengt. Als datzelfde onderzoek niet ten volle kan waarborgen dat het veilig is, mogen onderzoekers dan geen grenzen hebben zodat ze misschien wel een apocalyptische catastrofe maken ? De wetenschap kan niet garanderen dat genetisch, gemanipuleerde gewassen misschien wel kankers zal maken bij mens, of dat de plante dusdanig beschadigd zullen worden dat ze de soort vernietigen. Of dat hun interactie met de natuur catastrofaal is. Ze zullen het pas weten dat het te laat is. En bij graan, aardappelen, rijst en soja zijn de gevolgen enorm en onomkeerbaar ! Wetenschap moet ook grenzen kennen.
In het kort, het gaat hier over de ethische vraag:
"1. Mag wetenschap zonder grenzen onderzoek doen, op deze wijze dat er ERNSTIGE VERMOEDENS OF FEITEN ZIJN die uitwijzen dat het gevaarlijk KAN zijn voor mens, natuur en omgeving !"
"2. En moet de bevolking zomaar toelaten dat dit gebeurt, enkel en alleen omdat ECONOMISCHE FACTOREN primeren bij REGERINGEN of ACADEMICI boven de veiligheid van mens, natuur en omgeving".
DAAR draait het om.
Het draait hier niet om de menslievende zaken die men meent naar voor te brengen. Het gaat hier om grof geld geïnvesteerd door Bayer, Monsanto om naderhand ons allemaal aan de ketting te leggen via de voedselketen.
En de regering en de universiteiten spreken alleen maar de taal van Bayer en Monsanto, omdat ze grof geld krijgen voor deze toestanden. Hun woord is niet objectief en alleen maar om hun kas te spijzen.