Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2004, 14:10   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha

ja ?
die moet dan wel wit zijn te oordelen naar de cijfers van 't aantal vreemdelingen in gevangenissen , niet ?
Kan je mij die cijfers eens geven, ik ben wel benieuwd. Het wil niet zeggen omdat er meer blanken in de gevangenis zitten, dat zij verantwoordelijk zijn voor het meerendeel van de criminele feiten. Allochtone criminelen krijgen vaak een voorkeursbehandeling, ik zie hier in mijn wijk tientallen vreemdelingen die al lang in de bak moesten zitten. Waarom zij nog vrij rondlopen, het is mij een raadsel. Of toch niet, onze burgemeester weet er meer van. De politie mag niet meer optreden tegen allochtone criminelen, het is te stigmatiserend en de heren en dames vreemdelingen voelen zich geprovoceerd of in het slechtste geval komen er rellen van. Vele criminele feiten worden zelfs niet meer aangegeven omdat de daders toch nooit worden gevonden of gewoon uit schrik voor repressailles. Ik heb weet van criminelen die tientallen feiten op hun actief hebben en toch nog vrij rondlopen. Vreemd...

Volgens Brice De Ruyver (veiligheidsadviseur van Verhofstadt) is tachtig procent van de straatcriminaliteit toe te schrijven aan vreemdelingen.
-voorkeursbehandeling
-politie mag niet meer optreden wegens te stigmatiserend
-vele criminele feiten worden niet meer aangegeven
-tal van voorbeelden uit je omgeveing

ja, zo geraak je al gauw tot een tachtig procent ,da's waar
praha is offline   Met citaat antwoorden