Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het kleinste kind ziet dat VL en NL véél meer met elkaar gemeen hebben dan VL en WL.
Een recent voorbeeld: de werken in Antwerpen kwamen ruim aan bod op de Vlaamse én Nederlandse televisie. Op RTBF en RTL niks.
Vlaanderen en Nederland hebben zelfs een gezamenlijke zender voor Vlamingen en Nederlanders in het buitenland: BVN ( www.bvn.tv )
En ga zo maar door...
(Waarmee ik niet zeg dat VL en NL nu maar onmiddellijk bij elkaar gevoegd moeten worden. Laten we eerst Vlaanderen zelfstandig maken. Is er dan de wil om hereniging, kan dat besproken worden. Maar vandaag is het absoluut niet aan de orde.)
|
niet zo lang geleden was er onderzoek waaruit bleek dat vlamingen en nederlanders van elkaar verschilden als dag en nacht, en dat vlamingen en walen veel meer op elkaar leken dan ze denken
mij verwondert het niks, ik vind vlamingen zuid-europeanen kwa attitude, en nederlanders zijn duidelijk noord-europeanen
|
Allemaal zéér wetenschappelijk, zeker als je weet dat er volgens dat onderzoek een belgische identiteit bestaat. (Dat ik dat niet wist!

)
Het gaat om het verschil tussen katholiek en protestant. En voor wie het niet weet: Nederland telt 40% katholieken. Valt die scheiding soms (héél toevallig) samen met de staatsgrens? NEEN! Zijn de Walen katholieker dan de (Zuid-)Nederlanders? NEEN!