Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
DAn zijn we akkoord dat Vlanderen niet beter is dan België? Alleen duurder door het groot aantal regeringen/ministers/administratie. En dan tel ik nog niet de bijkomende overlegcomités tussen de verschillende gewesten.
De beslissing over de verkeersknoop Antwerpen laat nu alt 10 jaar op zich wachten. O.k. daar zullen de groenen voor een stuk tussen zitten. Maar toch: als Vlaanderen zoveel beter is moest dat varkentje al lang gewassen zijn.
Idd voor die gewestweg door mijn gemeente. Bijna 10 jaar om nog geen beslissing genomen te hebben over de categorie waar die weg thuishoort. En dan hoor ik dat die pippo's die weg gaan klasseren als een gewone verbindingsweg tussen dorpen van lokaal belang. Terwijl deze weg er gelegd is door Napoleon als grote verbindingsweg, en de Roemeinen op dezelfde plaats (enkele honderden meter parallel al een grote (Europese) verbindingsweg, hun beroemde heirbaan, noodzakelijk achtten voor hun tropen, maar vooral voor hun handel.
PS in de tijd van de bokkenrijders zijn hier oorlogen uitgevochten om de heerschappij over die handelswegen te bezitten.
|
Zoals ik al zei: ze zijn niet perfect, maar beter dan gelijk welke andere regering in dit niet-land.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
|