Ik ben een huichelaar (Rik Torfs)
Onvoorstelbaar hoe R.Torfs tegenwoordig gedraaid is als de wind en de Kerk probeert goed te praten over hun pedo-uitspattingen.
Plots bestaat de kerk nietmeer volgens Torfs en is maar een samenraapsel van diverse vzw's, kloosters en andere constructies.
Indien de kerk dan toch niet zou bestaan, vraag ik mij af waarom hij dan les mag geven in kerkelijk recht en de titel van prof. mag dragen.
Het zit hem héél anders in mekaar.
Begin jaren 90 was Torfs de grote jurist voor de bischoppen en voor de kerk en vooral de enigste prof aan de universiteit (katholieke) welke zelf meewerkte aan de wetgeving van de kerk tot in het Vaticaan
Huichelaar Torfs verdiende hier grof zijn boterham mee, totdat hij door Danneels op de vinger werd getikt om zich wat in te houden naar de buitenwereld toe.
Torfs kon dit onmogelijk kroppen en ging vanaf toen in tegenoffensief tegen Danneels en begon de kerk meer af te breken dan er iets goed over te zeggen (zou ook een financieel kantje aan verbonden zijn in zijn nadeel)
Velen zijn van mening, dat Torfs zelfs zijn steentje heeft bijgedragen bij het gerecht om bij Danneels binnen te vallen ( Bij de inval te Mechelen stond hij achter een boom te loeren en was hij daar toevallig aanwezig)
Doch Danneels is nu weg en Torfs ziet het moment om zijn pad terug mooi te vegen om terug met de hoogwaardige kerkleiders aan tafel te kunnen zitten. ( wat hem dan wederom wat centjes zal opbrengen)
Indien de moderator van de 7* Dag zelf al zegt "Mijnheer Tofs, hoe komt het dat U de top van onze Kerk plots zo goed praat en dit niet strookt met wat U in het verleden verklaarde? -
Van zichzelf vindt hij dat hij neutraal is, maar breekt constant de redeneringen van de advokaten af van de slachtoffers.
Hoe kan je nu in duivelsnaam partij kiezen voor een organisatie welke constant met kindersex wordt geconfronteerd (Voor geld laat men de duivel dansen... hé Mijheerke Torfs )
Torfs is een schoonvoorbeeld van "wat is een huichelaar".
|