Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2011, 11:17   #3
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Voor ouder
Wat als je kind ho/le/bi is?
moest mijn dochter later thuiskomen met een vriendin, dan zou dat noch voor mij, noch voor haar moeder een probleem vormen, denk ik. het hangt er natuurlijk van af wie die vriendin is he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Voor kind
Hoe zouden je ouders reageren zou je een ho/le/bi zijn? (Of, indien je ho/le/bi bent, hoe reageren je ouders erop?).
zoals iedere jonge holebi heb ik een hele tijd gedacht dat mijn ouders een probleem zouden maken van mijn geaardheid. ik heb mijn coming out bij hen dan ook maanden aan een stuk vooruit geschoven. toen ik uiteindelijk alles vertelde aan mijn moeder, was haar reactie: "dat wist ik toch al lang. mag ik nu einderlijk gaan slapen?"

ik ben een van de gelukkigen die heel tolerante ouders hadden. helaas is dat niet bij iedereen het geval. ik ken ook redelijk wat holebi's en transgenders die thuis op heel veel tegenstand botsen. het is soms pijnlijk om te zien hoe ouders weigeren hun kind te erkennen wanneer blijkt dat het geen hetero is. de dwang van de zogenaamde normaliteit bestaat nog heel sterk binnen het gezin. ik bid dat dit mag veranderen.

vrede,

redwasp