Discussie: love Belgium ?
Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2011, 02:30   #2
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Mijn vader is in september laatstleden gestorven.

Mijn 64-jarige moeder is 44 jaar zelfstandige geweest en is ergens in haar jonge leven nog twee jaar arbeidster in een Antwerpse snackbar geweest. Zij is Belgische,hier geboren en getogen, heeft heel haar leven hard gewerkt, twee kinderen grootgebracht terwijl ze een meubelzaak openhield, en heeft haar ganse leven (zwaar) afbetaald aan pensioen- en andere belastingsplichten.
Zij komt nu alleen te staan en heeft recht op een overlevings/weduwepensioen
Na diverse communicatie met de dienst pensioenen dient zij te vernemen dat er met de twee jaar snackbar geen rekening meer gehouden kan worden en dat haar pensioen wordt vastgesteld op 542 euro.
Dokters-, apothekerskosten en huisvesting zullen voor mijn moeder even hoog zijn als voor de andere Belgen.
De winkel die ze nu geerfd heeft dient gestopt te worden en ze moet vervolgens ergens een appartement/huis gaan huren.
Alleen al de huur kan met die 542 euro niet voldaan worden, laat staan dat ze er nog van kan leven.

Volgens mij klopt hier iets niet
De werkende jaren van uw moeder moeten altijd in rekening gebracht worden.
Hiervoor zal zij een zeer klein pensioentje trekken
Vervolgens moet zii pensioen trekken van een zelfstandige (zit ronde de 1200 €.
Indien zij dit na berekeningen door bepaalde omstandigegheden niet haalt, wordt dit door een speciale pensioenkas opgetrokken tot min het leefloon.

Ik wee't niet bij welke ziekenkas je bent (je bent van Antwerpen) maar elke donderdag van de maand zit er in iedere Katholieke ziekenkas iemand die dit in orde brengt.

Mijn vriendin (binnenkort 65) had zogenaamd ook maar ronde de 400€ en nu plots iets over de 900/maand

Achter vragen en niet laten afscheppen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden