Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Islam en Collectivisme
In Nederland is het debat pas laat op gang gekomen en wel na de aanslagen van 11 september 2001, gepleegd door islamisten. Voorheen tolereerde men de uitwassen, zoals het slaan van vrouwen, prediking van geweld en haat, het negeren van de enorme immigratie uit islamitische landen e.d.
De apologeten voor deze gang van zaken bevinden en bevonden zich voornamelijk in collectivistische kringen. In het lijfsblad van collectivistisch Nederland, de Volkskrant, schreef Jan Blokker een zeer negatief verhaal over Hirsi Ali. Ook Bram Stermerdink, een ex-Pvda-minister, was niet erg te spreken over haar uitspraken. Margeet de Boer, van dezelfde partij, vond dat Hirsi Ali de kloof verbreedde tussen de moslim- en niet-moslimgemeenschap.
Het is wel duidelijk dat deze mensen blijk geven van een erbarmelijk slechte kennis van de islam en totaal niet op de hoogte zijn van zowel de koran als de hadith, want dat deze kloof al net zo lang bestaat als de koran oud is moge duidelijk zijn. De islam verbiedt namelijk de toenadering tot andere religies. Moslims die dit toch deden riskeerden in het verleden hun leven. Het is een zevende-eeuwse krijgerscultus, die zichniet verhoudt in de moderne tijd. Verreweg de meeste moslims zijn vredelievend en hebben een veel hogere beschaving en moreel gedrag dan de profeet Mohammed ooit had. Het probleem is, dat het verboden is voor eenmoslim om afvallige of ketter te worden, want dat moet hij of zij met de dood bekopen. Een goed voorbeeld hiervan is de fatwa op het leven van Salman Rushdie, die onlangs nog werd bekrachtigd door Ali Khamenei in Iran.
Waarom zijn er zoveel apologeten voor zo'n onderdrukkende religie als de islam met zijn haatzaaiende, geweldpredikende en vuurspuwende imams in het collectivistisch milieu. Het antwoord is eenvoudig, men wil coûte quecoûte de multiculturele samenleving in stand houden. Dit is waar Burgemeester Cohen van Amsterdam op doelt, als hij zegt ,,we moeten de boel bij elkaar houden", of ,,we moeten de moskeeën inschakelen om de islamitische boefjes aan te pakken". De laatste uitspraak is natuurlijk een absurditeit, even absurd als wanneer men skinheads zou willen heropvoeden door ze in de Waffen-SS te plaatsen. In diezelfde moskeeën wordt veelal zelf de segregatie en non-integratie gepredikt, want men is eerst moslim en dan burger, aldus luidt het credo.
|
Goed essay, of toch voor 90%. Het is merkwaardig hoe sommige politici 'weten' dat Islam een religie van de vrede is. Ofwel zijn het doortrapte leugenaars, ofwel hebben ze nog nooit een jota uit de Koran of Hadits of enig ander eerlijk werk ivm de Islam gelezen.
Sommige politieke strekkingen zijn echt 'utopisch' bezig: ze streven naar een ideaalbeeld zonder rekening te houden met de realiteit en dan krijg je natuurlijk kunst en vliegwerk. Zo gaat men niet zijn utopische doelstellingen bijstellen, neen: in plaats daarvan moet de realiteit 'aangepast' of zelfs 'verboden' worden. Hierdoor creeërt men uiteraard dogma's en glijden we af naar een totalitaire staat waar het verboden is om een afwijkende mening te verkondigen ook al is die de waarheid. Je mag dus vooral niet zeggen dat de Islam niet deugt, niet omdat het gelogen zou zijn, integendeel, maar wel om de Moslims niet te verontrusten. Dat Islam een ideologie aan de basis ligt van schending van de mensenrechten, vrouwenrechten of de oorzaak is van terroristische acties of massa slachtingen is van geen belang, wat wel belangrijk is: we mogen de Moslims niet 'chockeren' of 'verontrusten' met gewaagde uitspraken.
Het is bovendien hypocriet dat ons buitenlands beleid geen moeite heeft om handel te drijven met totalitaire regimes zonder daarbij de mensenrechten aan te kaarten. Integendeel, door er handel mee te drijven helpen ze zelfs mee aan het in stand houden ervan. Maar als een westerse democratie iets of wat uit de pas loopt, dan mogen we niet meer gaan skiën of mogen we spontaan mensenlevens in gevaar brengen door sporen te blokkeren. Vrije meningsuiting ja, maar enkel als het in hun ideologie (= religie) past.