Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Met twaalf doden en zeven zwaargewonden was het weer een bloedig weekeinde op de Vlaamse wegen. Ondank reflecterende nummerplaten, flitspalen om de hoek van elke straat en superboetes is de veiligheid op onze wegen weer zo'n fabeltje van deze paarse regering!
|
 de verzuring slaat weer toe bij opper-Blokker Jan Hyoens
1) het aantal doden is dalend
2) jij doet alsof er een oorzakelijk verband is tussen flitspalen, superboetes en 12 individuele ongevallen. Je weigert maw in te gaan op de echte oorzaken van die individuele ongevallen, die enorm uit elkaar kunen liggen, gaande van verblidn door de zon, of onoplettendheid, of roekeloos rijgedrag, of dronkenschap, neen voor Jan Hyoens zijn die 12 ongevallen overduidelijk gerelateerd aan "de regering".
Ongelooflijk hoe sommigen zelfs met het waanbeeld rondlopen dat die 12 doden er niet zouden geweest zijn met het VB in de regering, echt triestig...
|
Nee,
ik denk dat hij eerder wil tonen dat die palen, nummerplaten enz, geen kloten opbrengen...
en hij heeft gelijk ook.
Van 't weekend bij ons in de buurt, weekendongeval, twee frontaal op mekaar, alletwee dood, of dien eene zo goed als... reden, ... ja duidelijk hé een van die twee heeft nie opgelet, zat of doodmoe, wie zal 't zeggen, ...
Vorige week stak er bekanst een Ibizaken onder mijnen auto, 's morgens vroeg, zijn bochtje wa ruim gepakt, ik kan u zeggen dat m zijn ogen opensperde toen hij 1,5 ton staal op hem af zag komen, gelukkig kon ik nog corigeren en reed er geen fietser op 't velopad, ... Ik reed nie te hard, 50 per uur of zo, kwas zelf aan het remmen om nen bocht te pakken.
Maar wat mij steeds opvalt is dat er nen hoop mensen echt nie met den auto kunnen rijden. Elke dag ziet ge da in de fille, of gelijk die pipo met zijn Seatjen die bekanst filé americain was. of op de autostrades wat ge daar aan kemels ziet gebeuren even een bloemlezing.
Richtingaanwijzer nie gebruiken , (gebeurt meer en meer let maar eens op)
Richtingaanwijzer nie gebruiken bij het verlaten van ronde punten, ... (ik erger er mij dood aan, ge kunt toch pinken , remmen en sturen te gelijk, anders moete nie in nen auto kruipen hé, ! )
Links blijven rijden, ...
Te laat beginnen remmen en dan maar alles dichtgooien
De pas afsnijden, (vanmorgen hing er bekanst ne moto in mijne radiateur)
van 't links vak, ineens naar 't rechtvak, alles dichtmeppen en dan den afrit op.
lichten aansteken, ... ? waarom zou ik mijn lichten aansteken als 't regent, allé nu, da kost elentriek en mijn lampekes gaan dan nie lang genoeg mee, ...
slecht geladen camionetjes en remorqskes, ... let maar ies op, ...
Ha het caravan seisoen komt eraan, met de sleurhut over het tweede vak tegen 91 per uur ne camion overgaan tegen 90 per uur.
De autostrade oprijden tegen 70, 01 per uur, net niet in overtreding wegens te traag, maar te traag om veilig te zijn. (die oprit dient om gas te geven, daarom maken ze die zo lang mogelijk,... )
Mensen die van de opritkomen geen plaats geven om in te voegen.
enz... enz... Stuk voor stuk dingen die gevaarlijker zijn dan te hard rijden.