Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2004, 10:41   #5
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ik vind het een heel interessant onderwerp wat je hier aankaart. Trouwen gebeurt inderdaad steeds vaker voor papieren, niet alleen Marokkaanse meisjes, maar menig Belgische meisjes durven hier een aardig centje voor vragen. Het is een beroep op zich geworden, trouwen voor papieren, verdient goed heb ik gehoord.
Inderdaad, de overheid zou hier strenger moeten in optreden. Niet alleen gedwongen huwelijken moeten bestreden worden ook schijnhuwelijken moeten zwaar bestraft worden.

Citaat:
Ik sta ook achter het arme aanbod waar Marokkaanse meisjes hierop stuiten, al denk ik niet dat intellect er steeds voor wat tussen zit. Er zitten er best slimme tussen hoor, maar ze zijn vaak erg arrogant en niet erg trouw, dus...
Ik ken enkele Vlaamse vrouwen die gehuwd zijn/waren met een Marokkaanse man. Steeds dezelfde verhalen duiken op: mishandeling, misbruik en ontrouw.

Citaat:
De kans zit erin dat de meisjes in Marokko achtergelaten worden omdat de ouders denken: Oei, als ze niet wil trouwen, wil ze vast van huis weg omdat ze een vriend heeft of zoiets. Het komt niet bij hen op dat ze net die kandidaat niet wil of dat ze gewoon nog niet wil trouwen. Een huwelijk is de enige manier voor de ouders om ervoor te zorgen dat hun dochter het huis EERVOL uitgaat, en ze willen dat liefst zo snel mogelijk gedaan hebben omdat er vanalles zou kunnen gebeuren. Ze kan verliefd worden op een Belg, ze kan van huis weglopen als ze 18 is en dan kunnen we er niets meer aan doen. Zie je? Dus alles voor 18 regelen en op 18 of liefst ervoor trouwen en dan kan ze geen kant meer uit.

Maar vergeet niet dat er ook nog velen zijn die wel zelf hun keuze maken...zoals ik bijvoorbeeld
Ik ben blij voor u maar ik kan mij er niet mee verzoenen dat dergelijke praktijken hier gebeuren en onze multicularisten met deze zaken vrede nemen, allemaal onder het mom van het cultureel behoud. Men wil blijkbaar af van het idee dat vreemdelingen zich hier moeten integreren en dat ze best hun culturele eigenheid, ook als die haaks op onze waarden en normen staan, kunnen behouden. Als we in onze vrije maatschappij dit gaan tolereren dan stel ik mij de vraag: wat is het volgende? Het invoeren van de sharia?